torsdag 16 maj 2013

"Lyxproblem"

I dag var den nya chefen här, han som träder i kraft den 1 augusti.
Bemanningsföretaget som tar över efter det som jag är anställd av nu.

Jag får ju gå över till honom eller stanna kvar hos mitt nuvarande men då byta arbetsplats.

Många här vill ju verkligen ha mig kvar.
Men jag kan inte klara mig på en deltidstjänst.

Jag har fått jobba extra väldigt mycket hitills, min kollega som jobbar heltid tar flex eller ledigt ofta.
Så det är ju bra för min ekonomi att jobba mer.

Men den nya chefen har gått in med ett lågt bud på upphandlingen så han har sagt att han inte har utrymme för saker.
Han räknar med att det verkligen är 1 heltidstjänst och 1 halvtid och inget mer.

Så det blir då inget mer, jobba extra, om jag nu går över.
Men de som följer min blogg vet att jag har andra tankar.

Sen så är ju arbetet inte så stimulerande....

Det var någon som sa att jag har ett "lyx problem."
Ja, må så vara men det är inte utvecklande.

Jag börjar klockan 08.00
Hämtar en låda post på postkontoret.
Tillbaka på kontoret så öppnar jag posten, ankomststämplar den och sorterar upp den, ska den till någon i huset eller utanför.

Sen samlar jag i hop allt som ska delas i huset och går min runda på tre våningsplan.
Går in i ett postrum, lämnar posten och plockar upp den post som de på avd vill skicka.

När jag har gjort det så går jag tillbaka till kontoret, sorterar upp det jag har plockat på avdelningarna.

Plockar i hop den post som ska till ställen utanför jobbet men i samma stadsdel, som arbetar under samma kommun.

Den postrundan tar ca 1 1/2 timme.
Köra till ett ställe, hämta och lämna post, in i bilen igen, till nästa ställe osv.

Tillbaka till kontoret, sortera upp det jag har hämtat.
Samla in det som ska delas ut i huset, det är ju mycket interpost, och gå min postrunda i huset.

Lunch

Tillbaka, dela ut kopieringspapper till avdelningarna om det har kommit, (kommer en gång i veckan)
samla in återvinning från avdelningarna en gång i veckan, plast, tidningar, metall osv.
Köra ner det till återvinningsrummet.

Kopiera om det finns det.

Samla in post, frankera den, posta det och sen gå hem.

Sen är det mycket dötid emellan.

Sen samma sak dagen efter och efter det....

Så man använder inte hjärnan så mycket.

Fördelen är att det är så fritt, måste inte passa tiderna, prick, mycket spring så man sitter inte stilla direkt.
Nära hem, behöver ingen hundvakt, osv.

Men....... det känns sååååååå tråkigt......
Meningslöst känns det.

"Vad har du gjort i dag då?"
"Hämtat tomma kartonger från varje våning för att slänga dem i återvinningen..........."

Gud vad det låter som att jag e negativ. :)

Men det är tråkigt och själsdödande.
Slappt jobb och enformigt, jag passar inte för det.

Jag är såklart tacksam att jag fick det då jag var arbetslös och sjuk.

Men nu är det dax att gå vidare! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar