onsdag 6 juli 2011

Självcentrerade

Jag läste nyligen i en bok "Hur du vinner vänner och påverkar din omgivning".
Blev rekomenderad att den skulle vara bra. Personlig utveckling är ALLTID bra!

Där i allafall stod det att människor alltid gillar att prata om sig själv.
Så jag bestämmde mig för att undersöka det ordenligt.

Fan det stämmer! :) Alltså mycket.

Folk pratar gärna om sitt och då man flikar in något om sitt eget så lyssnar de knappt utan skyndar vidare med att berätta sitt. (bortsett från nära vänner)

Har märkt att folk sällan lyssnar till vad en annan person delar med sig utav, utan de ska berätta sitt.

"Jag sov jätte illa i natt för att..." avbryten
"Men jag sov också jätte illa i natt, jag tror att det var för att jag..." osv.

"Jag har läst dessa böcker..." avbryten
"Ja jag brukar aldrig läsa böcker men filmer..."osv

:)

Folk lyssnar sällan och de bekräftar inte vad de hör någon annan berätta heller.

Hemskt men sant! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar