söndag 24 juli 2011

Helgens bär!

I helgen var jag hos en gammal hundvakt och hennes kolonilott.
Inte visste jag att det fanns så stora kolonilotter!

Hennes stuga var som en mindre 2:a.

Jag var där och plockade bär, hon hade massor! :)

Röda vinbär fanns det massor av!

 Hunden var med som han alltid är överallt :)
Röda vinbär, svarta vinbär, krusbär och några hallon.

I går gjorde jag smuldegspaj med krusbär och i dag gör jag svartvinbärssaft!

 I dag använde jag ett presentkort som jag hade fått i födelsedagspresent 2009......
Det hade gått ut nu denna månad. Jag hittade en bok om smoothies! Perfekt eftersom jag gör det ofta.
Ett gott recept på ganska nyttig smoothie är:
En halv liter naturelle youghurt vanilj, lite frysta bär och en banan. Blanda mängd efter smak.
Man kan oxå ha i lite kanel.
Thats it! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar