fredag 29 juli 2011

Ledsen och besviken...

Jag blir väldigt besviken!

Jag har bjudit 20 personer och det är bara 4 st som kommer på mitt födelsefika.

Visst, vissa är på semester och kanske inte jätte, jätte nära vänner.
Så då förstår jag mer om man kanske inte vill komma hem nån dag tidigare.
Men annars då?
Ja, nån sa att de hade nåt viktigt att ordna på sin semester.
Så de kunde inte komma hem tidigare.
Men jag blir iallafall besviken. Även om jag någonstans förstår.
Om man verkligen, verkligen inte kan komma så finns det väl andra sätt att visa att de uppskattar mig?

Jag vet själv hur det känns att få uppskattning på flera sätt.
Har någon i min närhet varit riktigt ledsen så har jag tex skickat blommogram. (om jag inte kommer dit) Eller om nån fyller år så är jag där.

Det handlar inte om presenter! Det handlar om att visa att man älskar personen! Det är så viktigt!

Men visst....om vissa faktiskt inte älskar mig eller gillar mig..då är det så.

Jag fick ett mess av en vän på min födelsedag, som också kommer på födelsefikat, det stod:

"Varmt grattis på din stora dag vännen. Denna dag då du kom till världen, där vi får äran att följa ditt liv, stort grattis  underbara vän."
Det värmde hjärtat!

Jag gjorde ett event på fb där folk bara behövde klicka JA eller NEJ.
Det är inte så svårt...
Jag mailade ut till dem "snälla svara, jag vill gärna veta, klicka bara ja eller nej"

Svarade de för det?
Nej.

På vissa sätt i vardagen så har jag fattat att jag betyder något för dem.
Att jag är betydelsefull för dem.

Men ang detta då?
Det är inte första gången detta händer.

Ljög de bara förut då?
Låtsas folk tycka om en?

Jag vill inte tro det...

Vad handlar det om då?
Att man inte tänker på andra utan bara på sig själv?

Om man mår dåligt i livet eller har andra orsaker...
Säg dem då! Om vi ska vara nära varandra så kommer vi bara längre i från varandra om man inte delar med sig!

Tråkigt tycker jag....

Känner mig ledsen och besviken i dag....

Överdriver? Kanske, men det är min blogg och mina känslor :)
Mest besviken på de som inte svarade alls...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar