onsdag 22 juni 2011

Sjuk eller nåt...

I dag är en yr dag :)

Skämt och sido.
I söndags vaknade jag och hade yrsel, jag hade det i princip hela dagen.
Plus att jag var stel i nacken och kände mig allmännt sjuk, tung i kroppen.

Måndag morgon var nästan likadan så jag stannade hemma från jobbet.
Tisdag gick jag till jobbet men jag hade lite yrsel och då jag stod på tunnelbanan hem så kallsvettades jag. När jag kollade tempen så hade jag bara 37,7 så ingen feber men något vajsing i kroppen.

Sen upptäckte jag till hundra procent att min sjukdom visade sig.....
Har anat det i några dagar...Suck...
Jag var ju sjuk, var på sjukhuset, skulle bli frisk, blev det..
Nu har jag bara varit det i några veckor...och vips så är den tillbaka.....

I morse så kallsvettades jag igen på jobbet och känner mig inte helt fit for fight.
Fan... får nog ringa sjukhuset och uppdatera mig, de brukar ju vilja det.

Det tråkiga är att allt i mitt liv blir påverkat....
Sitter och är jätte trött på mitt arbete, försöker verkligen hålla mig pigg men det går inte.
Mina vänner klagar över att jag jämt ska sova tidigt eller att jag inte vill umgås på kvällarna...
Men det är så det är...jag behöver massor av sömn då jag är sjuk, vilket jag är rätt ofta verkar det som :(
Plus att jag är sååå trött! Jobbigt att hålla ögonen öppna... och då snackar jag om på dagtid...

Läste precis ett inlägg från en som har samma sjukdom som mig. Det kändes bra att läsa det.
Just för att det är så:

"....annars så gäller det att INTE KÄNNA PRESS från familj och vänner att alltid hänga med på allt. det är ok att vara trött och vila, det är ok att inte alltid vara på topp. Ofta har omgivningen lite svårare att hänga med när man fått en kronisk sjukdom."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar