fredag 17 juni 2011

Mingel, trötthet och skadad fågel

I dag har de sommarmingel på jobbet.
Ingen som bjudit in mig.
Men så kan det vara, jag är trots allt bara inhyrd så jag tillhör ju inte deras företag.


De ska äta jordgubbar och tårta.
Den som sitter i samma rum som mig, kom med lite jordgubbar till mig för en stund sen.


Det var snällt! :)


Nu skulle jag gå upp och titta hur det såg ut när det var färdigdukat.
Ja det var väl fint.
De ska börja snart.


Blir ledsen över lilla fågeln...
Folk kom in i morse och sa att det gick runt en fiskmås och släpade på sin vinge...klockan var 9.00.
Jag tog tag i det och ringde runt för att få tag i någon som kunde hjälpa den.

Sthlms drift eller vad det nu hette, hade hand om sånt och skulle skicka en jägare.

klockan 14.00 visade den sig IGEN på gatan utanför jobbet...
Jag luskade fram jägarens mobilnr och han satt i bilkö och hade annat att fixa också.
Han sa "Ja blir den överkörd då har den ju inte ont längre.....det kanske var lite grymt sagt.."
Jag svarade "ja det var hårt sagt"

Livet är såhär...hade det varit på stenåldern så kanske något rovdjur hade tagit den tillslut...
Men nu är det ju inte så...utan en massa bilar och folk som inte bryr sig...då kan den råka ännu mer illa ut och plågas... :(

Jag har ju sovit så illa väldigt länge.
Jag vaknar mellan 03.00-05.00 varje natt.....


I dag på lunchen då jag satt i lunchrummet så föll min blick på en hylla med böcker.
Vad är det första jag ser? ;)


En bok med titeln "sov gott, tips mot sömnlöshet"
Var det perfekt eller :) den lånade jag hem! :)


Lustigt hur livet funkar ibland...den första boken jag såg och ändå behövde jag vrida på huvudet för att se att det överhuvudtaget fanns en hylla där.... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar