fredag 3 juni 2011

Haltande hund

I går så skrev jag ju att vi bråkade, han åkte i väg till Linköping och ska stanna där ett par dagar.
Jag var så jäkla less på allt och skitarg och tänkte "inte fan vill jag ha det såhär?
ska bli skönt då det är över"

Sen ringde han.

"sitter fast i bilkö och oljelampan lyser.."
"ok...jag kommer dit..."

Så jag åkte bakvägar dit och sekunden vi sågs så var det som inget hade hänt.
Så är det alltid mellan oss.
Förstår inte hur jag kan känna så olika hela tiden.....

Det är blandade känslor nu då han är borta, i bland härligt att va själv och i bland så undrar jag om jag verkligen vill vara i från honom... jo...eller? suck...

I går då jag kom hem så haltade min lilla hund... :(
Jag letade igenom benen och upptäckte efter ett tag en spricka på sidan av trampdynan.

Han har klivit i något som har skurit honom lite. Han blödde inte och den var inte så stor men oj vad han haltade...fick bära honom överallt.
Jag höll det rent och han fick som sagt bara en kort kisspaus.

I dag är sprickan mer synlig, mer öppen...men han haltar inte...konstigt...antagligen är det för att den håller på att torka men jag vet inte... Får se efter första promenaden hur han är om jag ska ringa veterinären. Han har ju inte hunnit gå så mycket än.

2 kommentarer:

  1. Du kan tvätta rent trampdynan och ta klistertejp (som finns att köpa på Apoteket) och tejpa sprickan. Sedan tar du en gasbinda och lindar om (inte för hårt). Plastpåse på när du går ut så ska det vara bra på några dagar. :)

    SvaraRadera
  2. Tack :)
    Tänkte aldrig på tejpen, har ju sånt hemma.

    Ringde vet och googlade om det.
    De gör inget då det inte är köttsår.
    Tvättade rent efter varje promenad, han slutade halta redan dagen efter. Det hade också slutit sig.

    SvaraRadera