torsdag 16 juni 2011

Glädje!

Jag cyklade till jobbet i dag igen.
Det är ca 7 km enkel väg.
Ingen hosta vilket är bra. :)

Jag har fått intresse för Prem Rawat.
Jag har sett honom tala i bland på öppna kanalen.

I går kväll så satt jag som trollbunden, så mitt uppdrag i dag är att leta fakta om honom på nätet. :)
Han säger bland anant såhär:

"Varje människa behöver fred i sitt liv. Av allt vi har prövat här i världen finns en sak vi aldrig har gett en chans - det är fred. Freden vi söker finns inom oss. Den finns i hjärtat där den väntar på att få upplevas. Jag kan hjälpa dig att komma i kontakt med den. Det är inte världen som behöver fred, utan människan. När människor har fred med sig själva kommer världen att ha fred."

Jag ska läsa mer om detta, det finns en 10 sidor pdf som jag ska läsa nu :)
Sen kan man se en video om hur man bär sig åt. Allt är kostnadsfritt.

Detta, plus "The Secret" kan nog hjälpa till att göra en lycklig :)
Sen måste man göra själv också :)

http://www.inspirationsforum.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar