onsdag 1 juni 2011

Ett liv

Vad härligt det är med människor som har ett gott hjärta!

Flera fiskmås bebisar springer runt här utanför jobbet och föräldrarna flyger runt ovanför.

När jag jobbade som fritidsledare för några år sedan så hade vi fiskmåsungar som gick in på gården hela tiden. Så jag ringde 11414 ett väldigt bra telefonnr! Polisens tips telefon.
Man kan ringa om nästan vad som så kopplar de en vidare.

De kopplade mig till natur, skydds...eller vad det nu hette och de där förklarade för mig att fiskmåsar har bosatt sig i stan genom åren eftersom det finns mer mat i stan. Då lägger de oxå sina ägg här och tyvärr springer ungarna omkring i trafiken... :(

Det var en här som oxå såg ungarna och sa till mig:
"Det är ju ett liv, hoppas det går bra för dem, jag hindrar alltid mina barn från att trampa på sniglar med flit, jag berättar för dem att det är ett liv."

Underbart att höra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar