onsdag 15 mars 2017

Press på att bli frisk

Jag har fått ett brev av försäkringskassan.

De vill att jag har ett möte med min chef och går igenom formuläret de skickade.

Det innehåller frågor såsom:
"Beskriv arbetsuppgifter, kan medarbetaren få andra arbetsuppgifter? Kan man anpassa arbetet, tex andra arbetstider, osv. Är det möjligt med omplacering?"

Det ska försäkringskassan ha in nu men det börjar att gälla då man har varit sjukskriven i 3 månader.
Jag har 2 månader kvar.

När jag läste brevet så blev jag stressad.

Jag kände press på att bli frisk och gå tillbaka till jobbet.
Jag har ju knappt hunnit vara sjuk!

Jag ringde till min handläggare på försäkringskassan och hon sa att jag inte ska känna någon stress.
De måste göra detta, de har ju sina regler också.

Men jag får ta kontakt med min chef snarast.
 
Känns inte alls bra att inte få vara sjuk och vara i fred lite.
 
Att få vara sjuk och ha tid på sig att bli frisk.

För att få vara sjuk, måste man vara tillräckligt frisk för att få vara sjuk....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar