lördag 25 mars 2017

Depression

Mina dagar går verkligen upp och ned.

Helt plötsligt har jag fått en massa kraft!
Jag som knappt orkade gå upp för en backe, har nu arbetat i trädgården i flera dagar.

Antingen är det järnet som jag fick eller så är det för att tarmen mår bättre.
Ja, den gör faktiskt det!

Men jag har varit ganska glad och orkat mer så jag tänkte att jag börjat må bättre.
Sen en dag så var jag ledsen igen...

Då blev jag lite nerslagen... trodde ju att allt var på bättringsvägen.

Jag googlade depression och där står det att man absolut kan ha bättre dagar, men det betyder inte att man är frisk för det.

Det märks att jag inte vet så mycket om depression....

Jag orkar inte alltid höra av mig till vänner och pappor.
Jag har liksom inget att säga...

Andra dagar så vill jag höra om någon annans liv, så att jag kan tänka på annat än mitt mående.

En av mina vänner sa att hon låter mig vara i fred lite.
En annan av mina vänner hör inte av sig alls.

Jag undrar om det beror på samma som den första?

Jag känner tvärtom.
Jag vill att folk hör av sig och INTE låter mig vara i fred.

Jag kanske inte är så pratsam alla dagar.
Kanske låter jag monoton på rösten.

Men jag behöver kontakt med andra ändå trots att jag gärna isolerar mig just nu.

Jag känner mig väldigt ensam i detta och har mörka tankar emellanåt.
Så jag bör bryta det genom att "störas" av annat i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar