söndag 10 april 2016

Att få barn eller inte....

Jaha, då står vi här igen, fast denna gång är det allvarligare....

Det är deppigt och stelt mellan oss fast vi inte vill det.

Det är jag som har tagit avstånd...
Ska jag göra slut eller inte?

Nu eller senare?

Vi har pratat om det här med barn.....

Han vill inte.

Som han känner nu i alla fall.
Han kan inte säga vad han känner i framtiden.

Han är rädd.

Han är rädd för att jag blir jätte sjuk om vi får barn.
Han vill inte ta hand om mig, barnet och hunden då.
Han tror inte att han skulle orka det.

Sen har han dålig erfarenhet av sitt första barn.
Han tappade intresset helt för sitt ex då hon var gravid.

Dessutom vaknade det barnet varje timme i 4 år.
Han vill inte ha det så igen.

Han är rädd för att tappa intresset för mig, han vill inte det då han är väldigt kär i mig. Säger han.

Jag vet varken in eller ut just nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar