onsdag 12 februari 2014

Saker och ting har en mening

Det går ju upp och ned.

Känslorna.

Om jag känner efter då jag är i ett neutralt läge, så känner jag mig lugn.

Jag vet att allt kommer att bli bra för oss.

Man ska ju lita till den inre rösten.

Men sen finns ju rädslorna.....
De stora, mörka, skrämmande, rädslorna....

Det är dom som stoppar många människor från att göra saker i livet.

Men.... Jag förtjänar faktiskt att må jätte bra.
Jag förtjänar att ha träffat en kille som ger mig massor med kärlek och omtanke.

Jag tror ju på att saker och ting har en mening.

Jag tror inte på "tur" och "otur".
Man möter människor  och händelser i livet av en anledning.
Jag tror på att man drar till sig positiva och negativa saker beroendes på hur man tänker.

Om jag tror att allt är planerat?
Ja, typ....
Vi får val och blir knuffade i rätt riktning men sen om vi gör rätt val för oss själva, det är en annan sak.

Som när jag träffade min sambo, 3 ggr tog det innan vi gjorde nåt åt saken.

Första gången vi sågs, hade jag kort tålamod med killar och när han inte tittade på mig efter 5 min, även då han bjöd ner mig till dansgolvet....
Då fick jag nog och gick.
Han blev snopen då jag bara försvann utan att han hann med.

Andra gången hälsade han glatt på mig och sa "Minns du mig?!"
Jag svarade snorkigt, "ja" och gick min väg.
Jag hade fortfarande kort stubin vad gällde killar och tänkte att han dissade ju mig första gången.

Fast det gjorde han inte.

Jag var sen borta i ca 3 ggr på raken från nattklubben, och det lustiga är att det var han oxå.
Sen då vi sågs tredje gången så började vi att prata ordentligt.

Ungefär som att Universum eller vad det nu är, sa:
"Vad faaaan vad tröga de två ska vara då!
Fattar de inte att det ska vara dom två." ;)

Så, får se vad framtiden har för planer för mig.

Dörrar öppnas och jag väljer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar