onsdag 26 februari 2014

Frukt och grönsaker från Årstiderna?

Jag mailade ju till Årstiderna:

"Hej!
 

Det är väl inte meningen att det ska vara dålig kvalité på frukt och grönt även då det är ekologiskt?

En morot var dålig i påsen så de andra var kladdiga.
Några äpplen var skadade och då jag smakade på ett så smakade det omoget.
Salladen var brun och slemmig i kanterna.
Bananerna var brunfläckiga.
Apelsinerna var torra då jag kände på dem (har ej smakat än) och en apelsin var möglig på en sida.

Skickar med bilder som jag tog direkt.

Inte kul när jag förväntade mig att det skulle vara bättre."


4 dagar efter jag fick leveransen så skulle jag använda mer av morötterna och jordärstkockorna.
De var flera i påsen som var dåliga...

Jag fick svar av Årstiderna i dag:

"Tack för ditt mail.
Beklagar att du har fått en del dåliga varor I din senaste leverans.
Jag har krediterat detta förutom bananerna som jag inte anser för att vara dåliga utan bara har lite fläckar vilket är en mognadsprocess och inte ett fel i sig.
Apelsinerna har jag inte heller krediterat (förutom den som var rutten) då du inte har smakat dem ännu och därför inte vet om det är något fel med dem."
 
Jag smakade apelsinerna och de var något sura, de var torra och skrumpna i skalet och jag skulle aldrig välja att köpa dem i en butik.
 
Jag var inte ute efter att få pengar tillbaka eller likn men jag tycker att svaret var vädligt dåligt.
De verkar inte så rädda om sina kunder.
 
Jag tänker iallafall aldrig mer beställa i från dem.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar