torsdag 8 augusti 2013

Killen från Australien

Alltså detta är helt galet!

År 2000 så var jag i Australien, Sydney och hälsade på min syrra och hennes man.
Vi åkte till Melbourne över helgen.

Där gick jag på en nattklubb själv, väl där lärde jag känna en kille, S och hans kompis.

Vi bestämde att vi skulle ses där igen kvällen efter, vilket vi gjorde.
Vi bytte nummer och jag åkte tillbaka till Sydney.
Det var en vecka kvar till jag skulle hem till Sverige igen.

Under den veckan så hade jag och S tät telefonkontakt och han skickade mig blommor.

Jag hade en kille hemma i Sverige, vi hade varit i hop en månad då.

Jag och S gjorde aldrig nåt, vi har inte ens pussats.

Han frågade mig om jag verkligen behövde åka hem, om jag inte kunde stanna lite till och träffa honom.
Men jag valde att åka hem....

Jag var ihop med han i Sverige i ca 2 år...det var absolut inget bra förhållande...

S fortsatte att ringa, säkert 2-3 ggr i månaden.
Eller så skickade vi sms.

Han sa alltid "dont get married until i meet you again."

Efter 9 år av kontakt, år 2000 till 2009, så frågade jag honom hur han kunde hålla fast i mig efter så lång tid.
Vi hade fortfarande inte setts på alla dessa år och vi hade ju inte ens pussats.

Han svarade att hans pappa sagt till honom för flera år sedan att,
om något känns speciellt så ska man inte släppa taget....

En dag så småtjafsade vi för första gången.
Sen hördes vi inte mer...

2010 så skickade han ett medelande på fb genom en kompis, till mig,
han hade inte fb själv.
Jag svarade men sen blev det inget mer.

Häromdagen så kände jag en stark känsla av att kolla igenom min ena byrå.
Jag kollar aldrig i dem utan det är mest förvaring till saker jag aldrig använder.

Så jag började kolla igenom de två lådorna.
Jag gick igenom allt noggrant, varför vet jag inte, längst ned, under allt annat så hittade jag ett brev.

Det var ett gammalt brev från S.
Det låg lite bilder i det oxå.

Helt plötsligt kände jag att jag ville komma i kontakt med honom.
Jag letade efter det gamla meddelandet på fb från 2010 och hittade det.

Jag skrev till kompisen att jag ville komma i kontakt med S.

Hans kompis svarade på fb:

"it's ironic that you want to contact him as he was talking about you 2 days ago, saying that he still thinks about you."

För att korta ner historien så ringde S mig lite snabbt kort därefter, vi ska höras mer om en stund igen.

Han sa:

"Stay single now, i jused to say that i will come to Sweden, but this time im not mucking around, im serious."

(mucking around= typ..snacka skit, larva mig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar