fredag 9 augusti 2013

Att belöna sig med något som förstör en

I skolan i dag så hade vi info om studieteknik.
Denna vecka har det bara varit information om olika saker.

Nästa vecka börjar det på riktigt och det första vi kommer att läsa om är energiteknik.

Läraren gick igenom olika saker som grupparbete tex, att personer är olika och att man fungerar på olika sätt.

Angående olikheter...

Hon ställde oss en fråga:

"Brukar ni ge er själv belöningar?"

En kille räckte upp handen och sa:

"Ja, när jag har gjort något klart så kan man ju belöna sig med en god öl."

I mina ögon är inte det en belöning.

Jag dricker ju inte och vet vad alkohol gör med kroppen.
Hur mycket den förstör i kroppen och känslorna man känner då man är berusad är ju inte äkta.
(Ja, de kanske förstärks men de är inte äkta ändå. Hitter ej rätt ord.)

Tex, Varje gång man tar sina klunkar av alkohol så startas cancer processer i kroppen. Det slutar så fort man slutar att dricka för kvällen.

En del säger att det är gott, men det finns annan dricka utan alkohol som också är god.

Men alkohol ämnet kan man prata om massor, men i detta fall handlade det om att se något destruktivt som en belöning.

I vilket fall så finns det inget positivt alls med att dricka alkohol i mina ögon.

Så att kalla det för en belöning låter väldigt konstigt i mina öron...

"Jag belönar mig själv med att förstöra mig själv...."

Låter helt galet tycker jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar