måndag 14 april 2014

1 dag kvar


Min sambo berättade för sin familj häromveckan att han ska flytta till Sverige.

Han sa det direkt då han kom tillbaka till dem, att han bara väntade på beslut.
Men nu sa han att allt var klart.

De frågade varför, han hade ju en bra utbildning att gå där som leder till ett välbetalt arbete.

"Ska du verkligen lämna din familj?" Sa hans pappa.
"Det känns inte så bra, det kommer du att förstå när du själv får barn."
sa hans pappa.

Min sambo blev sorgsen av hans ord men han har redan bestämt sig för länge sedan.
Han vill till mig.

I går då han höll på att packa sin resväska så kom hans pappa in och sa:

"Ska du verkligen åka? Jag kan köpa en lägenhet åt dig i huvudstaden."

Min sambo höll fast vid sina ord, att han ska åka.

Han ringde mig från flygplatsen, han skulle precis gå på planet.

Jag frågade om det var jobbigt att säga farväl till familjen, ja, det var sorgligt sa han.

"Jag älskar dig, jag saknar dig så mycket, jag ringer i kväll när jag kommer fram." sa han.

I kväll så åker han till Egypten, sover på hotell och i morgon bitti så går han till ambassaden och hämtar sitt uppehållstillstånds kort.

Sen åker han direkt tillbaka till flygplatsen och beger sig mot Sverige! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar