tisdag 15 april 2014

1 dag kvar blir till 2 veckor.... :(

Nu känner jag för att gråta och ge upp...

Först i morse var jag med hunden hos veterinären, de sövde honom och öppnade upp hans sår.

De hittade inget i det men spolade rent.

Satte fast en slang i såret och sydde fast det, så att såret inte kan läka.
De gör så för att om det skulle vara något kvar så kommer det ut med blod och gegg...

Sen om fem dagar ska jag klippa stygnen och dra ut röret och låta det läka.
Jag ska också rengöra 2 ggr om dagen och ge honom smärtstillande.

Jag pratade med min sambo ett par ggr i morse och det sista samtalet var inte kul....

Visst, det var väl inte så smart att åka till Egypten och chansa på att kortet var klart.
Men...
De sa två ggr till honom att det skulle vara klart om två veckor, vilket är nu.

Han ringde i två dagar till dem, flera ggr, innan han lämnade Libyen, men inget svar.

Han kom till Egypten i går, tog in på hotell och gick dit i morse.

En kille där sa att det inte var klart och de får post nästa vecka med sånt, så då ska det nog vara klart.

Han återvände till hotellet, sa att han då bor kvar på hotellet en vecka, det kommer att kosta honom lika mycket som att betala flygbiljett till Libyen, visum igen och flygbiljett till Egypten igen, som att stanna på hotellet.
Så han tänkte stanna.

Jag sa åt honom att ringa ambassaden igen för att vara på säkra sida att det verkligen kommer nästa vecka.

Han ringde och det var en annan som svarade.

Hon sa att de har stängt pga holiday, måndag och tisdag och de kommer INTE att få någon post nästa vecka, v. 17.
Utan först v. 18

Han ringde upp mig och var i upplösningstillstånd.

Han var så arg och ledsen för att de har sagt olika saker till honom.
Nu måste han åka tillbaka till Libyen med all packning, söka om visum, vänta, och sen åka till Egypten en tredje gång.

Han sa att han var sååå trött på detta!
Och sen alla pengar som går åt......

Så vi pratade jätte kort, han var inte glad och sa "Nu åker jag fan hem, nu direkt! Ringer dig sen."

Känns ledsamt..... :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar