torsdag 5 september 2013

Soyaprodukter och havreprodukter kan det finnas gluten i.

Jag var ju hos läkaren i fredags och fick veta att mitt inflammationsprov hade gått ner till 143.
Enligt proverna så var jag frisk!

I våras hade jag ju 5400.

En viss skillnad.

För över en månad sedan så slutade jag med mjölk och ersatte mjölk med sojaprodukter.
Soygurt på morgonen med musli.
Soya ist för matlagningsgrädde i maten.
Osv.

Min mage reagerade så jag gick över till havreprodukter.
Havregurt på morgonen med musli.
imat (havre) ist för matgrädde i maten.
Osv.

Magen blev inte bättre.

Jag tog reda på att magen kan reagera på sojaprodukter, men magen blev inte bättre då jag gick över till havreprodukter.

Efter en månads tid så fick jag reda på att i havreprodukter kan det finnas gluten i och Sojaproteinet är likt gluten och kan oxå stöka till det i kroppen.

Jag blev lite rädd, jag som har varit frisk så länge....

Så jag slutade illa kvickt, men magen fortsatte att vara dålig tills för några dagar sedan...
Då kom det även blod.

Fan.....

Jag har väl tyckt att jag tappade lite mer hår än vanligt då jag tvättade håret.
Men jag kollade mina naglar ofta och de var bra.
Håret kanske är känsligare.

Detta var ett par dagar efter att jag hade varit hos läkaren.
Hon/de tror ju inte att kosten har betydelse så hon tänkte inte att det var något allvarligt, bara att jag skulle pröva att sluta med havregurten i ett par dagar, för att se om det gick över.
Provet sa ju att jag var frisk.
Men vad fort det kan gå...

Men nu har jag börjat med lokalbehandling som jag alltid har hemma, vet ju att de hjälper om jag använder de regelbundet i ett par veckor.

Vilken jäkla tur att jag fick reda på detta, tänk om det hade gått ännu längre tid.

Så jag vill bara att andra med UC ska veta detta oxå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar