lördag 14 september 2013

"Jag ska ingenstans"

Jag och mitt ex, H, låg och kramades.

Han lyfte på huvudet och mötte min blick då jag pratade.

"Hur länge har vi varit i hop nu egentligen?" frågade jag

"2 år och 3 veckor." svarade han

"Då har vi bräckt min gräns med 3 veckor, jag har som längst varit i hop med nån i 2 år. Jag vet inte varför det bara har hållit i ca 2 år med de flesta." sa jag

Han svarade:

"Ja, och längre blir det för jag ska ingenstans."

Sen vaknade jag och det var morgon.

Jag hade drömt om mitt ex, min stora kärlek i vuxen ålder.
Han som lämnade mig strax efter att vi hade flyttat till hus.
Vi var bara i hop i 1 år och 3 månader.

Jag låg kvar i sängen och stirrade i taket.

Jag kände ett välbehag, en glädje med en gnutta sorg.
Eller kände jag sorg?

Nä, jag kände mest välbehag, inte för att jag hade drömt om honom.

Det var för känslan överlag som jag hade i drömmen, att vara kär i någon och någon som är kär i mig.
Att få känna sig trygg, att få känna sig "hemma".

Ja, det var en härlig känsla. :)

I veckan som var så fick jag en känsla av att jag ville promenera i det området, ett naturområde låg ju strax intill huset vi bodde i.
Jag bestämde i veckan att jag och hunden skulle gå där i dag, lördag.

Undra om det var därför jag drömde det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar