tisdag 3 september 2013

Ha tålamod

Jaha...då har jag trillat dit...

Jag är fökyld!

Jag som nästan aldrig är förkyld.... suck...

Kände mig lite skum i kroppen i söndags morse, gick sen en promenad på 2,5 timmar.
Den var inte planerad, det blåste jätte hårt till och från.

Man blir ju inte sjuk av kyla och blåst men om man har nån bakterie i kroppen och utsätts för blåst och kyla...ja då slår den till.
Samma fick jag erfara då jag var yngre, jag kände mig lite skum i kroppen en dag, gick och solade solarium....jag blev jätte förkyld.

Känns trist pga skolan...vill inte vara borta... Men, men det löser sig.

Mr. Australien ringer fortfarande nästan varje dag, annars har vi kontakt på whatsapp.
(Gratis sms och mms tjänst, om man har internet på sin mobil.)

I går kväll då jag skulle sova så såg jag en spindel klättra på gardinen.
Jag hämtade ett glas och ett papper, fångade den och släppte ut den.

I morse så slog jag upp betydelsen:

Solögas bok - Djurens språk

Däri står detta om spindeln:

"Du tjänar på att ta det lugnt just nu.
Min gåva till dig är att ha tålamod."


Undra om vad, skolan eller kärlek?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar