torsdag 1 november 2012

Osäkerheten som förpestar allt....

Jahopp......... då blir det inge mer då...

Vi pratade i telefon i 3 timmar häromdagen.
I dag så avslutade vi allt ordentligt.

På telefon utryckte han en osäkerhet, ang tex mina ex.
Han tyckte det var jätte jobbigt.
Sen var han osäker på om vi verkligen skulle passa ihop.
Men han tyckte väldigt mycket om mig, sa han.
Att det kändes jätte bra från första dagen vi träffades.

I dag så sa han att han tänkte på mig och:
"Jag tror inte att det kommer att fungera i längden i ett förhållande även om vi båda har lätt för att prata och förstå varandra vilket jag verkligen uppskattar och att vi har bra kemi och gillar varandra."

Jag frågade varför han inte sa detta på engång ist.

Han sa då att det inte var lätt eftersom han hade känslor för mig.

Jag fattade då inte vad det var som gjorde att vi inte passade i hop enligt honom.

"Jag tycker att vi båda har vissa egenskaper som kommer att skapa konflikter... Båda gillar att bestämma och säga till om saker... Både har kontrollbehov...
Känns som att vi är för lika på vissa saker pga vårt förflutna
Jag kan erkänna att jag är rädd för att hamna i ett destruktivt förhållande även om det är till hälften upp till mig"
 
 
Det är lustigt hur man ser saker olika?
 
Jag kände inte alls så som han gjorde, inte alls.
Jag har lärt mig ett och annat av mitt senaste förhållande.
En av de sakerna är att man inte behöver göra en höna av en fjäder.
 
Man kan faktiskt rycka på axlarna och säga "det löser sig" och fortsätta att vara glad.
 
Han verkade se allt som problem, medans jag inte såg det alls, jo hans svartsjuka dock.
Att den verkade vara så kraftig.
Jag ville ge det en chans, man kan vara extra osäker i början då man träffar nån, sen kan det gå över.
 
Fast han sa att det inte var svartsjuka som han kände utan att det var en principsak.
 
Ja, ja..... Jag vill ju vara på samma plan som den jag träffar.
Att man tänker likadant.
 
Så, det känns lite tråkigt, eftersom jag gärna vill träffa någon seriöst, men...
Det kommer att bli bra.
Jag behövde träffa honom för att lära mig ytterligare en sak.
 
Det var som att möta mig själv för flera år sen...... ;)
Nu vet jag hur det känns och kan lära mig från det.
 
PUSS!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar