onsdag 21 november 2012

Minnen som smärtar

Tänkte på en sak i dag.

Mitt senaste ex frågade mig ett par gånger under vårat förhållande om jag hade kommit över exet innan honom.

Ja, det har jag.

MEN

I dag hörde jag en låt på radion av en artsit han gillade.

Då jag tänkte på exet så kändes det tungt i bröstet.

Jag saknar inte honom men det gör ont då man blir påmind om hur han lämnade mig.
Inte alltid, men i bland.
Det var en tung tid.

Likaså kan jag i bland tänka på det senaste exet och det blir tungt i bröstet av vissa minnen.

Jag har likaså kommit över min barndom men vissa minnen, som att jag hittade min mamma död, även det kan i bland göra ont i bröstet då man tänker på det. På den bilden.

Det handlar ju inte om att man inte har kommit över vissa saker och gått vidare.
Det kan ju fortfarande göra ont i bland då man tänker på saker.
Inte alltid, men i bland.

Vissa saker tar nog väldigt lång tid att blekna bort, även känslomässigt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar