onsdag 28 november 2012

Mitt jobb vs upphandling

När jag anställdes så fick jag inget veta.
Dock hörde jag det för ett par månader sedan av min kollega.

Jobbet ska upphandlas.

Jag är ju anställd av ett bemanningsföretag som i sin tur hyr ut mig till en stadsdel där jag arbetar som vaktmästare.

Vart 3dje år, eller vad det är, så är det upphandling.

Denna tjänst läggs ut och vilket bemaningsföretag som helst kan komma in med förslag till stadsdelen om varför just de ska ha denna tjänst.

Mitt bemanningsföretag har vunnit alla tidigare gånger, det har inte varit så många andra som har ansökt.

Häromdagen var det ett bemanningsföretag här och tittade.
Det är ju inte heller säkert att mitt nuvarande bemanningsföretag vill lägga ett nytt bud.

I vår så har de tagit ett beslut om hur det blir och den sista juni börjar det nya gälla.

Vi som redan arbetar här har tydligen första tjing på att gå över till det nya bolaget, om ett annat bemanningsföretag skulle vinna.
Annars är vi ju alltid anställda av bemanningsföretaget så då får man väl en ny tjänst
Eller inte....
Ja, ja, jag är inte orolig, allt löser sig. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar