söndag 18 november 2012

Remicade kommentar


"Hänger" i bland på http://www.magotarm.se/mag-tarmforum/crohnkolit-forum/
och vissa där blir arga på oss andra som har blivit friska av kosten eller de som håller på att experimentera. Vi som experimenterar med kosten är inte så stora anhängare av medicin...
Det blir vissa oxå arga på.

De säger att de har prövat att ändra kosten men inte blivit friska och därför är medicin bra för dem.

Visst, jag vill inte säga att de som inte testar är dumma, absolut inte, alla gör ju sina egna val i livet.
De som har testat och fortfarande är dåliga..ja...det är väldigt tråkigt...

Men har de verkligen testat allt??

För mig var det ju inte endast kosten utan även det psykiska som jag behövde ändra.
Livsmönster och relationer.
Jag fick gå på medicinsk yoga för att knuffa mig i rätt riktning.
Vissa kanske behöver terapi.

Plus att det beror på hur känslig man är.
Vissa måste ändra kosten mycket, tex glukossirap som finns i godis mm.
Det innehåller gluten.
Så vissa måste kanske plocka bort mer i kosten.

Denna kommentar fick jag i dag på ett gammalt inlägg om Remicade.
Blev på nåt sätt glad att läsa den. :)
Glad att jag kämpade emot.
Jag vet en som fick sin lever utslagen av denna medicin.

"Hej !
Jag har fått Remicade mot Crohns och Bechterews under flera år, men från förra våren till i våras höll jag upp för jag kände mig förgiftad. Blev övertalad av min mag-tarmläkare att börja igen, hann få 3 uppstartsdoser sedan fick jag proppar i båda lungorna, därefter lungödem 2 ggr. i hö. lunga och sist men inte minst nu letar "de" efter cancer som jag är bergsäker kommer av den medicinen. Passa dig för Remicade, känner till flera som fått cancer av den."


Du som har skrivit kommentaren, tack!
Mitt val kändes bra men ännu bättre nu.

Jag hoppas att du har läst fler av mina inlägg här på bloggen och ser att jag har valt en väg som har gett mig resultat. Det finns länkar osv till att må bättre. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar