fredag 6 juli 2012

Tankens kraft!

Jag fick en ahaupplevelse häromdagen....


Jag läser ju ganska mycket och de böcker som verkligen har börjat förändra mitt liv till något positivt är:


Resan av Brandon Bays.
Drömliv, lycklig på riktigt av Kajsa Ingermarsson och Karin Nordlander.
Att skapa sig själv på nytt av Deepak Chopra.
Kraft, snabbmat för själven av, minns inte. :)

De böckerna plus medicins yoga har fått mig att bli frisk.

Jag kunde tydligt se hur förvirrad jag var, att jag inte lyssnade på mig själv.
Den där lilla magkänslan man får när något inte känns helt hundra.

Jag visste ju innerst inne vad jag ville men jag tog det inte på allvar.
Jag har ju "lärt" mig saker från uppväxten och samhället.

Saker som var dåliga för mig själv.

Sakta men säkert började jag inse att vi skapar våra sjukdomar själva.
De kommer inte flygande från yttre rymden.
Vi gör val i livet som gör att vi är positiva eller negativa.
Friska eller sjuka.

Häromdagen då jag läste Deepak Chopra (jag har läst dessa böcker MINST 3 ggr och kommer att läsa dem igen, det tar ett tag innan man lär sig ordentligt) så slog det mig!

Hjärnan skapar ju nya vägar hela tiden, vi är alltså kapabla till vad som helst.
Även i KBT så pratas det om tankens kraft.

Tänker vi negativt ofta så drar vi det till oss.
Tänker vi positivt så drar vi det till oss.

Så det slog mig... 

Jag drabbades av en autoimmun sjukdom.
Det innebär att immunförsvaret angriper sig självt...

Eftersom jag har vuxit upp med övergivenhet, rädsla, sexuellt utnyttjande, att mina känslor inte är nått värda osv. Så växte jag upp med en liten tro till mig själv.
Jag gav och gav och tömde mig själv på energi.

Jag trodde inte att jag var värd något bra som kärlek, vänskap, att folk lyssnade på mig, osv.

Jag hade ingen som helst tillit till mig själv, inget egenvärde.

Vad händer?

Jo om jag då i flera år tänker så, (tankens kraft) så är det självklart att jag drabbas av en sjukdom där kroppen angriper sig självt!!

Det var så befriande att komma på detta! :)

Nu är det ändring som gäller, till 100%!!

Det som är härligt är att allt detta arbete som jag har lagt ned på mig själv denna tid har verkligen gett utdelning! Jag har kommit på hur jag ska bryta tankemönster mm.

Livet är härligt att leva!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar