tisdag 31 juli 2012

Bröstmjölk är viktigt

Nu jäklar har jag gjort ändringar!

Jag har skurit ned på socker markant.

Spannmål... inget mer vetemjöl!
Inget bröd osv.

Blev riktigt glad då jag åkte till coop forum i dag!

Jag köpte glutenfri: spagetti, kexchoklad :), mjöl (ska baka och göra pannkakor på det) och bröd.

De hade kex av olika slag, kakor som ballerina, muffinsdeg, bröd, pasta osv osv.
Jag blev riktigt glatt överraskad!

Jag har "forskat" en del på nätet och funnit massor av nyttigt för min mage.
Folks erfarenheter och hur de blivit friska.

Kronisk? Aldrig! :) Har du fått det så kan du få bort det!

När vi var stenåldersmänniskor så åt vi nötter, frukt och grönt och kött.
Det gjorde vi i miljontals år.

När människan sen blev bofast så började de odla, tex spannmål.
Då kom oxå alla sjukdomar.
De som har autoimmuna sjukdomar har ofta en basallergi som orsakar allt.

Våra kroppar är inte gjorda för spannmål, laktos och socker.
(då menar jag inte fruktsocker mm, sånt som är naturligt)

Det finns oxå starka bevis för att vi behöver bröstmjölken.
De som inte har fått bröstmjölk blir ofta allergiska mot nån föda, typ spannmål och får därefter oxå autoimmuna sjukdomar.

Sen spelar psyket en väldigt stor roll oxå såklart.

Massor med åkommor beror på födan och psyket.
Som de säger i filmen "Eat, Pray, Love" "Le, låt hela du le, även levern ska le"
Var glad och tänk positivt!
Du styr otroligt mycket med dina tankar :)

Folk kan med hjälp av tanken skaffa sig massor med saker....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar