onsdag 18 juli 2012

En paus från världen

I morse fick jag en stark insikt.
Mitt inre/min själ skrek ut det jag har känt av men inte lyssnat på till hundra.

Jag läser ju Deepak Chopra varje dag - "Skapa dig själv på nytt, återupptäck kroppen och låt själen återuppstå" plus att jag såg en film igår "Eat, Pray, Love".

De sa saker till mig, mitt undermedvetna, som blev kristallklart i dag då jag vaknade.

Jag ska ta en paus.
Jag behöver en paus.

Ofta omger sig människor med radio, tv, mobil, Internet osv.
Ständiga ljud.

Man hör inte sina egna tankar för allt brus.

Så jag kommer att stänga av min mobil, inte lyssna på radio, försöka undvika tv, inte kolla internet.

Vara med hunden, naturen, tystnad, lugn, lyssna på vinden i träden, fåglarnas tjatter, känna hur min hand känns mot min hunds päls, duscha länge och känna varma vattnet mot min hud osv osv.

Ni fattar, att ta en paus från allt omkring och vara i nuet, ordentligt.

Jag behöver läkas ordentligt, få känna lugn. :)

Vissa kanske tycker detta är skumt men det är samma sak som att folk åker i väg på yoga eller spa. Skillnaden är att jag gör detta hemma. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar