fredag 11 maj 2012

Solen glimtar fram...

När jag la mig i går kväll så kändes det tragiskt att vara ensam.

Direkt då jag vaknade i morse så kände jag mig lite nedstämd.

Låg och tänkte på att jag måste sluta med det.

Låg och lyssnade lite på klockradion och de sa något på radiostationen som fick mig att le.

Jag tänkte lite på mitt ex och vår relation som varit, händelser.
Men jag kände ingen direkt känsla av det specifika jag tänkte på.

Det var ju bra, det går framåt. :)

Väl ute med hunden på morgonen, innan jobbet, så funderade jag på om jag skulle gå till jobbet.
Även om det ska regna i dag och det var mulet ute så kände jag jätte starkt för att gå, få vara ute.

Jag träffade på två av mina grannar.
Den ena skulle vara hemma i dag så min hund skulle få vara med henne och hennes hund.
Då behöver jag inte gå hem på lunchen.

Den andre grannen sällskapade med mig hela vägen till jobbet.
Hon skulle ändå ut och gå.

Allt detta fick mig på väldigt mycket bättre humör. :)

I kväll ska jag träffa flera vänner som ska samlas hemma hos en av dem.

Solen lyser lite mer i mitt hjärta i dag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar