måndag 21 maj 2012

"Jag saknar dig mindre och mindre..."

"Jag kan tänka tills det knappt finns nått kvar
Jag har känslor utan uppehåll
Jag har förlorat en tävling
Men vunnit ett val
Har bestämt att stå helt utanför det där som jag blir ledsen av


Jag saknar dig mindre och mindre
Det kommer annat emellan och det är bra
Jag saknar dig mindre och mindre
Jag har glömt dig en vacker dag"



Hej och hå vad det går!

Jag har inte skrivit på länge...eller ja, ett par dagar.

I bland vill man skriva varje dag och i bland mer sällan....

Mitt ex och jag har hörts ett par ggr på facebook.
Han vill att vi träffas igen, han ser allt glasklart nu och vet vad vi skulle göra för att få det att fungera.

Nej, sa jag, ingen idé....
Det funkar inte och det är inte bara en liten sak som inte fungerar.

Han blev då sur och ville bryta kontakten helt, jag med, det är lättare då.

Häromdagen så skickade han ett sms.
"I dag är det en tung dag..."

Jo, det har sina ups and donws.

I bland är det lättare att ha lite kontakt, att någon inte bara rycker undan mattan direkt.
Men det är en hårfin gräns.

Det värsta har gått över för min del.

Jag börjar sakta att må bra igen från att fundera på om man kunde dränka sig i badkaret.
Nä, skämt och sido...jag ville inte vakna på morgonen för att det var så deppigt.

I lördags var jag hos några vänner på deras landställe.
Vi tog båten ut på en ö och lagade mat över öppen eld.
Eller ja, hennes kille gjorde...vilken kille! :)

Det var lördagkväll då jag åkte hem igen och i stället för att känna den vanliga paniken över ensamheten så valde jag att åka hem och sova efteråt, istället för att gå ut, jag längtade efter min säng :)
Så, det börjar bli mycket bättre.

I dag var jag och tog blodprov.
Jag tappar massor med hår och kan bara ha uppsatt i hästsvans nu så att huvudet inte ska synas....

Vi får se vad svaren säger, har jag ingen brist i kroppen, ja, då är det medicinen.

Så denna jävla allergi!

Jag har pollen allergi, aldrig har den börjat såhär tidigt och aldrig har den fortsatt även då jag har tagit en allergitablett!!!

Så jag var på apoteket och köpte nässpray med kortison.

Nu jäklar ska det bli bättre! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar