söndag 6 maj 2012

Migrän vs spänningsvärk

I dag då jag vaknade så kände jag av min huvudvärk.

Väl uppe så började jag att må illa och känna mig svag.
Jag var darrig i hela kroppen.

Jag tog alvedon och försökte lägga mig, det gick inte för värken blev bara värre då.
Satte mig i duschen och satt där länge...

Det kändes lite bättre så jag gick ut med hunden.

Värken hängde bakom kulisserna, den försvann aldrig helt.

På kvällen blev jag bjuden hem till vänner på middag.

Jag kände att huvudvärken blev värre så jag tog alvedon innan jag åkte dit.
I bilen kände jag hur jag blev svag i kroppen....

Väl där så var maten redan färdig.
Jag tog en tugga...jag tog en till...

Illamåendet slog till.
Så fort jag stoppade mat i munnen och svalde så härjade illamåendet.
Jag mådde riktigt dåligt.

Så jag var tvungen att åka igen.
Hade varit där i ca 15 min.

På väg hem så kände jag att det blev värre, så fort jag kom av den stora vägen så stannade jag bilen.
Letade snabbt fram en liten påse och.....spydde, massor.

Så fort jag kom hem så kastade jag jacka och väska dirket på golvet för att lägga mig i soffan.
Där somnade jag direkt.

Har jag migrän?

Jag har haft huvudvärk sen jag var ca 20 år.
Jag har varit hos en kiropraktor, några sjukgymnaster, röntgat hjärnan, röntgat rygggraden, magnetröntgat ryggen. osv.
Ingen har sagt migrän.
Visserligen har jag sagt att jag ofta får huvudvärken i sammband med ryggvärk samma dag.
Det har jag, ryggvärk, som fan...
Nuförtiden har även svanken blivit illa.
Kan inte ens sitta på golvet för då kan jag knappt resa mig igen.

Men har dock sagt att huvudvärken sitter på en sida av huvudet och att värktabletter bara hjälper en stund. Plus att den är pulserande då jag rör på huvudet.
Precis som migrän.

Dock har jag aldrig spytt.
Jag har inte heller alltid mått illa.
Illamåendet är något som har kommit på senare år.

Hm....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar