onsdag 9 maj 2012

"Never ending stooooryyyy..."

Han: "I ett förhållande måste båda vara nöjda, jag känner att det bara är jag som ska ändras medans du får vara som du är. Det funkar inte så."

Jag: "Vi fungerar inte i hop, jag har aldrig bett dig att ändras, jag har sagt vad jag gillar och inte gillar. Sen är det upp till dig, jag har sagt flera ggr att om man är för olika så får man gå skilda vägar.
Men du säger att alla människor kan vara med varandra, det handlar bara om att kompromissa. Jag håller inte med."

"Vill du ses och göra nåt med kul med mig?" sa han.

"Vi har gjort slut, att ses gör det bara svårare att släppa". sa jag.

Han: "Jag skulle vilja det i alla fall :) så ser vi vart det leder.
Men vill du släppa mig helt så föreslår jag att vi inte hörs nåt mer alls."

Jag: "Jag förstår inte varför du alltid vill fixa saker då det redan är slut?
Vi är olika, vi skulle ge det ett ärligt försök sist vi prövade."

Han: "Jag tror att vi kan vända på detta, sätta oss ned och prata ordentligt.
Man kommer inte få som man vill till 100% utan man får kompromissa en del."

Jag: "Du... jag vet inte hur många ggr du har sagt att du ska ändra dig.
Sist vi körde så satsade jag men det gjorde inte du helt.
Jag har bara levt på hoppet.
Jag trodde du fattade att det var allvar denna sista gång.
Det är så himla mycket som inte fungerar mellan oss och det kan man inte kompromissa fram.
Vi kan aldrig ändra på varandra som personer."

Han: "Du lever i nån sorts värld där du tror att du gör allt rätt och alla andra gör fel.
Vakna, annars blir det ensamt för dig.
Du vill inte kompromissa nåt.
Allt ska gå din väg.
Jag ska inte skriva för blinda ögon mer.
Hör inte av dig mer, det blir inte bättre av att vi pratar. Hej då"

Ja, kanske ser jag inte mina egna fel....
Dock tycker jag att de är bagateller.
De saker han tyckte var jobbiga, som mitt kontrollbehov, det har jag minskat mycket på.
Han tycker tex att jag är för omtänksam och att jag borde dra ner lite på det.
Medan jag tycker det är en bra egenskap och det är en del av mig.

Ja, kanske får jag vara ensam för att jag är för "jobbig"....
Eller så träffar jag någon som värdesätter de sidorna hos mig....

Man kan se det på olika sätt.
Vissa dagar är mer mörka än andra... :(
Men de flesta dagar är positiva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar