måndag 31 januari 2011

Tankar...

Jag har gått och tänkt väldigt länge....
Nu börjar en sak att gå upp för mig...

Det är bra att få råd  och åsikter från olika håll, det ger en synvinklar från olika håll och kanter.
Det skapar en starkare bild av vad jag vill.
Men min verklighet behöver inte vara densamma som en annans.

Jag vill verkligen INTE spela spel i livet. Är jag frågvis som person tex, så är jag det.
Jag gillar det och det ger mig mycket svar på saker jag undrar.
Jag är en person som undrar mycket saker i livet. :)

Om någon säger att jag ska göra si eller så för det är bra att göra si eller så....
så blir det något framkrystat som inte är min egen tanke och det känns bara fel.

Om jag VET vad som får mig att må bra i livet, varför ska jag då inte sträva efter det?
Man får lära sig från håll och kanter att man kanske ska "nöja" sig med saker i livet, att man får "ta saker som de är" att man får lov att "kuva" sig lite, att man ska lära sig att ta lite skit och inte vara så känslig.

Men det är andra människors tankar, åsikter, beteenden osv. Inte mina.
Jag vill inte nöja mig med saker som inte får mig att bli lycklig.
(även om det är jävligt lätt att hamna i den fällan.)

Jag tror (och har läst) :) att om saker och ting inte känns bra...då är de inte bra för dig.
Då bör man göra något åt det, inte bara finna sig i det och försöka att blunda för saken. 
Även om det smärtar, man gråter en skvätt, känner hur det hugger i bröstet, så bör man inte sopa det  under mattan och tänka att det går över.

Tyvärr har jag och säkert många andra här i livet fått lära sig detta....
Man kanske inte tror att man är värd mer...även om man innerst inne drömmer sig bort ang vissa saker.
Varför ska man bara drömma?
Är de, det jag ska lära mina barn? Att drömma? Nej....

Men som sagt, vi sitter själva med valen ang saker i våra liv, ingen annan, och jag hoppas att jag och andra väljer lycka framför smärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar