torsdag 13 januari 2011

Sant eller inte?

Jag satt och kollade igenom jobbannonser.
Då ramlade jag över en annons...
Jag läste den, gick till en annan sida, gick tillbaka och läste den igen...funderade...
En kul grej.... :) tänkte jag och sökte!

De sökte fotomodeller. hahahahhhaha eller ja, people modeller, jag är ju för kort för vanlig modell.

I dag hade jag fått mail av dem.
De skrev såhär:

"Tack för din ansökan. Vi har valt att gå vidare med din ansökan och ser potential i dina bilder.
xxxxx samarbetar med klienter internationellt, det är därför viktigt att bilderna som vi publicerar samt visar för våra samarbetspartners är av väldigt hög kvalité.
Dina bilder som du bifogat håller ej våra krav men vi hjälper dig gärna att bygga upp en professionell portfolio för ett självkostnadspris på 1600SEK (3st redigerade bilder).

Vi vill gärna representera dig på vår agentur, det betyder att efter fotograferingen så väljer vi ut de bilder som skall publiceras på hemsidan.
I priset ingår professionell:
- Makeup
- Hår styling
- Modell Coaching framför kameran
- Studio fotografering
Har du några funderingar eller frågor så går det bra att mejla på xxxxx
Vi på xxxxx ser framemot att höra från dig och boka in en tid för studio fotografering! "


Menar de allvar??
Jag har hört att om en agentur är intresserad så behöver man inte betala något....
Är det någon som vet???

På deras hemsida står det:
"....help you out for a cost of 1600SEK (normal price is 6000SEK) this is just for the persons we believe have a future in this business."
Är det så?

Bilderna jag skickade in var bland annat:






1 kommentar:

  1. Om det är en seriös agentur så ska du inte behöva betala för bilderna.

    Men bilderna var jättefina!

    SvaraRadera