torsdag 17 mars 2016

Höga krav

Eftersom jag har så höga krav på mig själv, så visar jag inte heller folk hur jag mår.

Jag kan säga hur det är, sen skrattar jag bort det, och pratar om saker som handlar om dem.

Det får såklart den effekten, att andra tänker att jag inte mår så himla dåligt.

Varför gör jag så?

Jag vill inte var en börda.
Jag vill inte vara misslyckad.
osv.

Men de närmsta tycker ju bara att jag är dum som går och jobbar när jag börjar bli dålig.

Jag vinner ju inget på det.

Jag känner mig ju ändå ledsen när folk inte förstår att jag har en sjukdom och inte kan vara som andra jämt.

Så det gynnar ju inte mig att kämpa för att vara stark.

Dock har jag sagt nu, till två av mina vänner, att om jag inte hör av mig så ofta just nu, så är det för att jag mår dåligt.

Ville att de skulle veta det, så att de inte tror att jag skiter i dem.

Man blir ganska introvert när man är sjuk.

Det upptar hela ens tankeverksamhet.

Varför jag blev dålig nu?
Hur kan jag bli frisk?
Vad ska jag äta?
osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv..............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar