tisdag 15 mars 2016

Mitt ex, del 3

Mitt ex hörde av sig igen, efter några dagars tystnad.

"Har du kvar mina kläder?"

(När han stack för 2 år sedan så tog han med sig det mesta.
Han lämnade ett fåtal grejer och när vi har pratat på telefon efter det, så sa han att jag skulle slänga dem.
Jag gav hans saker till flyktingar, han sa då, att det var bra gjort av mig, istället för att kasta dem.)

Han skrev som sagt och frågade om sina kläder igen...

Jag svarade att jag inte har kvar dem och det vet han redan.

(Han frågade även det, om kläderna, då han ringde mig för några dagar sen.
När han i samma veva frågade om jag fortfarande lagade bra mat och om jag fortfarande hade en bild framme på honom.)

Han skrev sen igen efter en liten stund och undrade varför jag inte frågar honom hur han mår.

Herregud... vad vill han?

Jag frågade om han menade nu eller då vi pratade i telefon för några dagar sedan?
För jag frågade om honom då vi pratade i telefon.

Han skrev då:

"När vi pratade i telefon häromdagen så kändes det som att du frågade saker om mig bara för att vara artig."

Jag började att tappa tålamodet...

Jag skrev att jag frågade saker då, för att jag faktiskt undrade.

Sen skrev jag: "Jag kanske hade haft kontakt med dig om jag var singel, men jag är inte det längre."

Han svarade då: "Vet du, lycka till. Det är inte så viktigt att ha kontakt och jag är inte heller singel längre."

Jag svarade ingenting efter det. Lika bra....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar