torsdag 17 mars 2016

Miljön är viktig för hälsan

I dag är det torsdag och jag är fortfarande hemma från jobbet.

Har varit hos J hela veckan, känns inte som att vi hinner med varandra ändå.

Han har fullt upp med middag och läxläsning med barnen då de kommer hem.
Sen är det läggdags för dem.

Själv är jag redo för sängen då han är klar med barnen, för att jag är så trött.

Men jag valde att vara här, mycket pga miljön.

Det är tyst här och att kunna gå ut på altan eller tomten, titta på solen, höra fåglarna....
Det är underbart.

Han bor ju i hus.

Hemma så hör jag grannarna, portdörren, det känns litet och instängt.

Går jag ut och går med hunden så möter man mycket mer folk än vad man gör här hos J.

Så för själen så har det varit bra att vara här.

Dock har jag behövt ensamheten på kvällarna också.

Så det har varit svårt att bestämma sig.

Hemma så vet jag att jag är helt själv, men livskvalitén är sämre.

Men är jag själv så har jag lättare att fokusera på att bli frisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar