torsdag 3 oktober 2013

Mr. Australien uppdatering

Ja, just det.....
Ni kanske undrar vad som hände med honom.

Jo, en dag så pratade vi i telefon och jag frågade:

"Hur kommer det sig att du inte har gift dig?"

Han svarade med en argare ton:

"Hur kommer det sig att DU inte har gift dig???"

Jag frågade då honom om han tog illa upp av min fråga, det var bara en enkel fråga och jag menade absolut inget med den.

Han sa att han inte tog illa upp.

Sen gick det flera dagar utan att vi hördes, kände på mig att något var fel så jag messade och frågade:

"Something wrong?"

Han svarade:

"I was offended with your question before."

Då skrev jag till honom att jag frågade ju förut om han tog illa upp.
Hur ska en annan person veta om man sårat någon om denna inte säger det?
Jag skrev oxå att ofta tar man illa upp av någons ord pga dålig självkänsla eller att man har ett dåligt minne relaterat till det den andre säger.
Men att han måste ge folk en chans och faktiskt tala om att man sårade.

Han tog mina ord bra och skrev att han skulle ringa ang detta och inte skriva om det.
Jag svarade, ok.

Sen gick det två veckor....

Under denna tid så dök killen, I, upp.

Efter lite mer än två veckor så messar mr. Australien till mig:

"Hej, hur mår du?"

Jag svarade att jag mådde bra och frågade hur han mådde.

Han svarade att han mår ok.

Sen visste jag inte vad jag skulle skriva mer...

Vi hördes inte på ett par dagar, sen messade han:

"Varför skrev du inget mer efter att jag svarade dig på hur jag mådde?"

"För att jag inte visste vad jag skulle säga...du skulle ju ringa mig för flera veckor sedan sa du, och vi skulle prata om det här med att du tog illa upp förut. Sen när du väl skriver så skriver du bara, "hej hur är det?" så jag visste inte vad jag skulle skriva mer."

"Ok, jag ringer dig någon dag framöver, men jag vill inte säga när.
Jag har lite av mitt eget "skit" att ta hand om." skrev han

Jag frågade vad hans "skit" var, men jag fick inget svar på det och nu har det gått lite mer än en vecka.

Så så ligger det till med Mr. Australien.....

Jag har inte sagt än att jag har träffat någon och han har inte sagt nåt om att komma hit till Sverige.
Så jag vet inte...just nu verkar det ha runnit ut i sanden....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar