torsdag 17 oktober 2013

Prov i skolan, datorteknik

Fan!!
 
I skolan hade vi nyligen en kurs som hette datorteknik som var på 3 veckor.
 
På dessa tre veckor så fick vi MASSOR med information om hur en dator fungerar, inuti, utanpå, hur delarna inuti fungerar specifikt, hur det fungerar ute på internet osv.
 
Vi fick informationspapper av läraren ang datorns funktion, nätverk, internet mm. mm
 
Vi skulle köpa en bok som handlade om allt detta.
 
Mycket info på 3 veckor att ta in.
 
Vi fick 4 st läxor, på dessa 3 veckor, man skulle skriva om datorns delar, förklara vissa ord, rita en lokal i CAD program, titta på flera filmer på youtube om vad som är viktigt att tänka på då man bygger en dator.
 
Förkyld, släpade jag mig till skolan, för att göra dagens prov.
Jag kände mig lugn då jag gjort läxorna bra och lagt fokus på det.
Men tydligen så skulle jag lagt fokus på ALLT.
 
På 3 veckor.
 
Nä... provet var svårt och det var flera i klassen som var besvikna för de hade lagt fokus på läxorna och det var inte det som kom på provet.
 
De som kom på provet fanns att läsa sig till, absolut, men vad skulle man lägga sin fokus på när det var så kort om tid?
 
Suck....
 
Får väl se hur det gick... får man underkänt så får man en chans att göra omprov

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar