söndag 27 oktober 2013

Kulturkrock?

Jag blev stött i går.

Vi tog en massa roliga bilder på oss själva, jag och killen, I.

Jag har ändrat min status på facebook från singel till förhållande och ville då lägga upp en bild på honom och mig.

Jag gjorde det och han tog illa upp.
Över bilden alltså.

Saken är den att hans familj inte får veta att vi har ett förhållande, de får inte ens veta att jag existerar.
De vill att han gifter sig med en tjej från hans land.
Speciellt hans mamma.

Så jag tog bort bilden från facebook och tog illa upp.

Han sa att jag kunde tänka lite på honom, tänk om någon hittar bilden och berättar för hans föräldrar.
Han vill inte såra dem, han vill inte gifta sig med en tjej från sitt land men han vill inte såra sina föräldrar.

Saken är den att hans mamma är dålig och att bli upprörd förvärrar hennes tillstånd. Han vill inte vara en bidragande faktor till att hennes hälsa ändras.

Sen har vi bara träffats i 2 månader, jag vill ge det lite mer tid.
Vi får se vad som händer framöver.

I vilket fall som helst så krockar detta lite med mina känslor....
Men samtidigt känns det som att det är egoistiska känslor från min sida.

Jag tänker bara på vad jag vill.

Jag vill att han ska skrika ut till hela världen att han älskar mig.
Att han vill visa hela världen att jag är hans tjej.

Jag tänker på hur svårt det har varit att träffa någon, att jag så gärna vill ha familj mm.

Detta gör så att jag kopplar i hop det här med "problem".
Varför kan inte jag ha ett problemfritt förhållande?

Typ så tänker jag.

Men är inte det lite att göra sig till ett offer?
Han är jätte kär i mig och gör jätte mycket för mig.

Men egentligen, vem fan bryr sig om facebook?
Han visar ju mig kärlek, han vill ju vara med mig.

Borde det inte räcka?

Jag tror att människan ofta brottas med sina egoistiska tankar.
Jag, jag, jag.

Istället för att försöka förstå en annan person.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar