lördag 11 februari 2012

Värk och relationer

Det började i går med att jag var konstig i luftrören och halsen....
Sen bröt min hemska huvudvärk ut...

Jag tog tablett på eftermiddagen.
Under kvällen blev jag sämre i hälsan och kl 01.00 vaknade jag av sprängande huvudvärk igen...
Jag gick upp och tog 2 alvedon.

Då klockan ringde 06.00 och jag skulle gå upp till mitt extra jobb så tog det emot.
Min "exsambo," nuvarande sambo :) sa åt mig att det inte var värt att gå och jobba när jag kände mig så dålig. Jag satte mig upp och försökte...men det gick inte...
Så jag ringde extra jobbet och sa att jag inte kunde komma.

Jag som sällan är förkyld.......
Fast jag är inte snorig eller så...mest tung i huvudet som man brukar vara då man är förkyld.
Sen så känner jag mig matt och grummlig.
Känns konstigt i halsen då jag sväljer och så hostar jag i bland.

Dock är det skönt att förkylningar sällan brukar bryta ut hos mig, de håller sig såhär och försvinner inom två, tre dagar.
Vi som ska ha vänner över på middag i kväll.... jag vill ju!!! :)

Jag funderade på det här med vänner och även familjemedlemmar....
I bland känns det verkligen som att jag jagar dem.

Jag ringer och messar dem ofta under en period.
De svarar på tilltal men de hör inte av sig själva.

Jag tänker att de kanske har en period som är "Rebecca" fri, då de inte har samma behov av att ha mig som vän men de tycker fortfarande om mig.

Sen tänker jag att man ser vänskapen/relationen annorlunda.
Jag tycker att man hör av sig ofta och ses ofta om man har en nära relation, medans den andre personen kanske tycker att man inte alls hör av sig så ofta även då man har en nära vänskap.

ELLER...så vill jag ha en nära vänskap/relation med en person och den personen har redan andra nära vänner och ser inte mig som en nära vän och därför endast har sporadisk kontakt med mig.

Eller så är det så att den andre kanske gillar mig men inte vill ha mig så nära, att jag inte betyder så mycket för dem....vad vet jag.

Svårt det där....svårt när jag känner att jag vill mer med en person och "jagar" en person och den inte är lika dan. :)

Svårt att veta om man vill lika mycket, då jag drar mig undan och slutar att höra av mig för att ge den andre möjlighet att vilja prata/umgås med mig...då är det tyst.....
Tystnade fortsätter i bland och sen rinner det ut i sanden och vi hörs inte mer....

What to do, what to do..... :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar