söndag 5 februari 2012

Kärlek till mig själv!

Sähär ser det ut nu.
Min tablett ranson.
De stora tabletterna är d-vitamin och kalcium (eftersom jag äter kortison)
Den gula tabletten är för skydda magslemhinnan mot kortison.
Den lilla halva tabletten är......kortisonet.

Jag har trappat ned med en halv tablett varje vecka.
I dag återstår en halv tablett...det är SISTA dagen jag äter kortison.

Sista dagen!!! Jag är så glad!

Det enda jag kommer att äta varje morgon och kväll är EN tablett av underhållsmedicin för Ulcerös Kolit. Den tillhör 5 ASA familjen och är en "snäll" tablett mot kroppen.

Jag slapp Remicade. :)

Ha ha ha jag sträcker ut tungan åt sjukdomen Ulcerös kolit och dess starka mediciner som finns.

Jag slapp dem och jag mår bra i magen!

Den dagen då jag bestämde mig för att ha lugn och ro i mitt liv så började det att bli bättre.
Jag har arbetat med mig själv, läst böcker, gått på medicinsk yoga.
Den senaste bok jag läste handlade om kroppen, hur saker i ens liv påverkar kroppen.

Jag läste att tarmen symboliserar "Rädsla att göra sig fri" och "Fasthållande av det förgångna"
Nytt sätt att tänka är:

"Jag gör mig lätt av med det jag inte längre behöver"
"Det förgångna är över och jag är fri"

Dessa meningar och flera andra, bland annat, "Jag älskar och respekterar dig Rebecca!",
har jag upprepat för mig själv framför spegeln.
Jag har också verkligen känt och skrivit ned vad jag är tacksam för i livet.

Jag har oxå skrivit två brev till personer som verkligen har påverkat mig negativt i mitt vuxna liv, bland annat han som tog på mig som barn...
sen i slutet av breven skrev jag:

"Jag förlåter det du gjorde för att du inte visste bättre, jag släpper dig fri!"

Sen brände jag upp båda breven.

Allt detta har gjort att jag i dag mår bra i magen..... :)

Kärlek till mig själv!!! :)

1 kommentar:

  1. Vad härligt att läsa alla dina positiva kommentarer. All kärlek till dig. Kram pappa

    SvaraRadera