torsdag 17 mars 2011

Skitsnack

Jag kan inte släppa en sak....
Tids nog gör jag det, men sen kommer nåt som påminner och då är jag där igen....

Det började med att en av min sambos kollegor ska ha fest och han tyckte det var onödigt att jag följde med.
Varför? Förutfattade meningar...

En av dem gillar inte mig tydligen, fick jag höra.

En person har varit på min sambo och pratat "ned" mig.
Även om personen har skämtat så tog jag åt mig för denne person har oxå stött på min sambo.

Jag var med i en film som några ungdomar hade gjort, då sa hon till min sambo "visst är det en porrfilm hon är med i, hahahha" Hon har även sagt till min sambo:

"Ska du fråga Rebecca om du kan jobba den dagen? det var ju inte du som valde att skaffa hund."
"Rebecca är ju inte snygg, söt men inte snygg"
"Jag kan bli din älskarinna"
Hon sa puss och kram i tele till honom flera ggr, han säger att hon gör det till alla...
Jag var med på en fest de hade och då sa hon i telefon till min sambos syster (hon tog luren) när jag satt två meter i från henne "hade han varit singel så hade jag stött på honom direkt" jag hörde inte det då...

Nån på hans jobb har oxå kommenterat att jag ringer ofta till honom.
Jag har ringt mellan en gång per dag till tre ggr per dag. Vissa dagar ringer jag inte alls.
I bland ringer han mig ofta....ingen som ser det.

Det har ofta varit så att jag har lyckats pricka in att ringa då han kliver in bland sina kollegor, annars är han ute och jobbar större delen av tiden.

Den här festen jag var på, när dörren öppnades och vi klev in då slänger personen sig över honom och pussar honom massor på kinden. Det kändes inte helt ok...
Sen sitter personen i någons knä och kramas.
Jag frågar en av de andra om det är nåt mellan dem.
"Nä hon är sån"
"Va? Om hon skulle göra så på min sambo så skulle jag INTE tycka att det är ok"

Personen jag sa det till, hon berättade för den andre...och vad händer?
Jo, Rebecca är en svartsjuk person och de tycker att jag är konstig.
Varför? Jo de har fått för sig att jag reagerade på att min sambo och personen kramades då vi klev innanför dörren.
???
Så var det ju inte....allt handlar ju om från början att hon var inne och klampade på mitt revir och dessutom pratade om mig på ett mindre positivt sätt....

En del av mig blir så arg så att jag blir knallröd och det växer ut horn ur mitt huvud. :)
Jag vill åka dit och prata.
En annan del av mig tänker, "Varför kan jag inte bara släppa detta?" "låt folk tro vad de vill och låt de ha vilka åsikter de vill, de känner inte mig och har de förutfattade meningar ist för att ta reda på vem jag faktiskt är, då är det deras problem"

Svårt....

Denna person har träffat mig EN gång, på den där festen, och alla var ganska fulla...utan jag då.
Min sambo ville hellre vara med mig den dagen då festen ska vara, men...om jag hade gjort något den dagen, då hade han velat gå på festen en stund. Dilemma...eller? Han vill ju umgås med de andra som är där säger han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar