fredag 25 mars 2011

Inkomstdeklarationen

Jag hade gått och väntat på inkomsdeklarationen!
Kände mig upprymd och glad, jag har ju alltid fått pengar tillbaka. Jämt!

Då den kom slet jag upp plasten runt och kastade mig över sidan där det står hyr mycket man får tillbaka.
Jag läste sidan igen...och igen...och igen.
Jag fattade inte, det stod ju nån konstig mening där....

Jo det stod " hur mycket du ska betala tillbaka"

Jag pratade tillslut med skatteverket för att förstå hur det hade blivit såhär.
Kan ju säga att det var rena grekiskan han pratade men jag fattade iallfall en sak. :)

Har man mer än en arbetsgivare så ska den arbetsgivaren som är ens huvudarbetsgivare, de som betalar ut mest pengar dra skatt enligt tabell och den eller de andra arbetsgivarna som man jobbar mindre hos de ska dra 30 %. Om de flesta går efter tabell så blir det fel och de drar för lite skatt som i mitt fall....

5200:- fattigare :)

Så.... att beställa en A-skattsedel och ge till sin huvudarbetsgivare är aldrig fel....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar