torsdag 3 mars 2011

Olika synsätt

I morse var jag på bil besiktning.
Det gick jätte bra!

Han sa att bilen var i bra skick även då den är från 2002.
Tillomed klistermärken satt kvar undertill.
Han sa att det lönar sig att serva bilen varje år och att alltid fixa små fel direkt, så som jag har gjort.

Så allt gick bra.

Utom en sak.

En fjäder hade gått av nedtill, 5-10 cm, så jag måste fixa det och ska tillbaka om en månad.

Jag fick höra "men...vad då? du sa ju att allt hade gått bra på besiktningen, då hade det inte det"

Jo, enligt mitt synsätt. :)

1 kommentar:

  1. vadå för fjäder? tell me, jag kanske kan hjälpa dig :)
    du har inte fixat problemet än va??
    fjäder som sänkts med 5-10cm?? dämpningsfjäder?
    berätta, jag är nyfiken
    .....oj, jag hör glassbilen :))

    SvaraRadera