måndag 28 mars 2011

Andrahands val

Jag var ute i helgen.
Då jag stod och tittade ut över dansgolvet så la jag märke till att en kille tittade på mig.

Han stod och dansade med en tjej. Hon pratade med honom hela tiden och la handen på hans bröstkorg ofta. De verkade inte känna varandra men hon verkade intresserad av honom.
Han fortsatte dock att titta på mig...

En stund senare så kom han fram till mig.
"Hej, jag vill prata med dig"
"ok, men jag har kille" svarade jag
"ok, men du är flexibel eller?"
"Nej, verkligen inte!"
Då svarar han "ok, ja jag vill inte blanda mig i sånt!"

och så gick han

En stund senare så gick jag bland folk och fick syn på honom.
Han stog med tjejen han dansade med.
Hon såg glad ut och pratade med honom, han såg mig och följde mig med blicken, tjejen verkade inte ens medveten om att han hade slutat att lyssna på henne.

Jag tycker hela situationen är tragisk... jag tycker synd om tjejen....
Här går hon och tänker att hon har träffat en kille som är intresserad och visst kan han vara det, vare sig det är ett onenight stand eller mer. Men om jag hade varit honom tillmötesgående så hade han släppt henne,
hon verkade vara hans andrahandsval....

Gör folk verkligen så..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar