fredag 26 augusti 2016

Tacksam över livet

Jag har tänkt på en sak.....

Jag är ganska lyckligt lottad i dag.

Tänk, jag har pluggat el och fått ett jobb.
Jag har ett heltidsjobb som elektriker och dessutom är min lärlingstid snart slut.

Det innebär att jag blir 1:a års montör.

Blir inte så jätte stor skillnad, lite mer i plånboken men långt i från vad man får framöver.
Men jag bryr mig inte bara om det.

Detta yrke intresserade mig och i dag sitter jag här med en fast anställning.

Tänk vad jag kämpade.
Pluggade trots att sjukdomen härjade och en relation som gjorde mig ledsen.

Sen att jag har en seriös relation nu.

En seriös relation med en bra kille.

Med hans två barn och min hund så är vi en familj.

Jag lagar mat, diskar, tvättar, påtar i trädgården, barnen leker, hunden springer på tomten, min kille pussar på mig och sätter på kaffe till oss båda, altandörren är öppen, det blommar i trädgården, jag och min kille pratar om allt. Osv, osv.

Fan vad bra jag har det! :)

Men jag är väldigt ovan.
Jag kan fortfarande i dag, förundras över allt det här, att jag har en seriös relation, att jag är med någon som vill vara med mig hela tiden, och att det är lugnt i vardagen. Det sista är ju helt ovant för mig.

Dessutom har jag varit normal i magen i över en vecka.
Det har jag inte varit på väldigt lång tid.

Mina naglar växer som ogräs. :)

Det är sååå stort för mig, att jag är frisk.
Jag hoppas verkligen att det håller i sig.

Det blir ingen hårfärgning i dag.
Det blev för dyrt.

Dock ska jag klippa lite till.

Att jag klippte av mig håret och slapp se hur tunt det var, gjorde något positivt med min självkänsla. :)

Jag har helt enkelt ett jäkligt underbart liv. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar