söndag 14 augusti 2016

Mitt hår

Jag har slutat att tappa hår.

Det gjorde jag för ett bra tag sedan.

Men det verkar inte komma tillbaka....

Jag tappade ju extremt mycket hår efter att jag slutade med p-piller.
Jag slutade för ca 1 år och 3 månader sedan.

Har försökt att leta info på nätet men jag hittar inget svar.

Jag hittade detta som gav mig mest info:

"En del kvinnor kan uppleva en del håravfall efter att de har slutat med p-piller. Det inträffar ofta 2-3 månader efter avslutad medicinering och kan pågå i ungefär 6 månader innan det oftast avstannar. Hos en del kvinnor återhämtar sig inte håret och får ett visst permanent håravfall."

Så det kanske är den bittra sanningen....

Men det är sjukt nedslående och påverkar min självkänsla enormt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar