fredag 23 mars 2012

Lunchsällskap och grannar

Jag kommer på en massa saker att skriva på min blogg, men nu när jag sitter här så står det still...


Jag kände mig lite ensam här på jobbet.
Så jag frågade en tjej när de brukade äta lunch,
i fall jag kunde joina dem i bland.
Hon och en till blev glada och sa "JA!".
Så nu har jag ätit med dem två ggr. :)


Ja, den låga perioden höll i sig i några dagar, nu är jag som vanligt igen :)


Jag var på sjukhuset häromdagen, berättade läget.
Jag är friskare men inte helt frisk.
Så jag skulle höja dosen på min dagliga medicin.


Ang sömn...jag ska till en snarkdoktor i april.
Tandläkaren träffade jag häromdagen och hon kände på  min knakande käke.
Tydligen så är det diskarna, hälften av Sveriges befolkning har samma grej, det är inget farligt.
Man kan få bettskena att sova med men det sa hon att snarkdoktorn kommer att kolla oxå.


Förutom att jag redan sover dåligt...
I går natt så vakande jag 04.00 som jag har gjort två nätter i rad, sen hade vi en syrsa som sjöng HELA natten...Det är ödlans mat...


I natt tänkte jag att jag skulle ta igen den förlorade sömnen....
Inte då...
Grannen hade bestämt sig för att ta hem en kompis och bli onykter...


De satt på trappen på baksidan och rökte, varje halvtimme...
den dörren smäller jätte högt när den gårigen...
Plus att deras prat ekade...


Så min sambo fick nog.
Han gick ut på balkongen.
Då hade en kvinnlig granne oxå sagt åt dem precis.
"Akta så jag inte sparkar in din dörr" sa den ena.


Då sa min sambo högt, "HÖRRU!"
De vände sig om.
"Folk ligger faktiskt och sover. Ni får dämpa er"


De blev lite förvånade då två grannar sa åt dem samtidigt. :)


Efter att min sambo sagt åt dem så hörde vi dem inte mer.
30 min senare så ringde min väckarklocka... 05:45....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar