onsdag 14 mars 2012

Kvinna som talade med hunden :)


Jag och hunden gick i en liten skog här i området.
Vi mötte ett par som berättade att det sprang en lös hund här i skogen.

Jag blev stel...."Va? Tänk om det var den hunden som bet min hund..."

Den här hunden var beige sa de.
Så det var inte samma.

Helt plötsligt dök den lilla hunden upp på avsvtånd.
Den såg förvirrad och stressad ut.

Jag sa åt min hund att stanna och gick sedan närmare den andre hunden.
Jag satt mig på huk flera meter i från och inte med kroppen vänd mot hunden.

Sen tog jag upp påsen jag hade i fickan med hundgodis.
Jag prasslade mycket, hunden blev nyfiken.

Jag kastade en godis så att den hamnade vid hunden, den började lukta och sedan åt den upp godisen.
Jag kastade en till, fast lite närmare mig denna gång.
Hunden var rädd och ryckte till i kroppen av minsta lilla.

Till slut lurade jag hunden så att den var framme vid mig, jag la fram hela påsen med godis och den började äta, då, sakta... kopplade jag fast min hunds koppel i dens halsband. :)

Jag lät min hund komma fram och hälsa och då tog det bara 1 minut för den andra hunden att släppa sin rädsla och bli sig själv igen. :)

Jag ringde 11414, polisens tips telefon, medans jag gick framåt i skogen.
Då jag började berätta för polisen som svarade om händelsen så såg jag en person långt där framme.

"Är det din hund?" Ropade jag, hon svarade, "JA".

Så slutet gott allting gott. Jag avslutade med polisen och ägaren fick tillbaka sin hund.
Den hade sprungit i väg då kvinnan hade släppt lös den.
Hon var inte heller ägaren utan bara en dagmatte.

Hon var lättad och glad.

Det lönar sig att titta på Cesar Millan.
Mannen som talar med hundar :)

För att veta hur man ska agera i sådanhär situationer. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar